כבר דיברו, כתבו, פרסמו, התריעו וגם הענישו – אך תאונות דרכים בכלל ובקרב נהגים חדשים בפרט, קורות בשכיחות רבה מדי, למרות כל האזהרות. במדינת ישראל מנסים להלחם בתופעה בעזרת החוק שחוקק בשלהי שנות ה-90, אשר על פיו מחוייב כל נהג חדש, לנהוג עם מלווה למשך 6 חודשים, לאחר קבלת הרשיון. בחינה ממלכתית של משרד התחבורה הקשורה ליעילות החוק לפני מס' שנים, אכן מראה על ירידה בשכיחות התאונות, בקרב נהגים חדשים, אך עדיין הדרך ארוכה.
מעבר לסיבות הקשורות לתאונות דרכים, כגון: נהיגה בשכרות; עייפות; נהיגה במהירות מפורזת; אי ציות לחוקי התנועה ועוד, ישנן מס' סיבות, נוספות אשר קשורות לתאונות דרכים בקרב נהגים חדשים:
מעבר לסיבות הקשורות לתאונות דרכים, כגון: נהיגה בשכרות; עייפות; נהיגה במהירות מפורזת; אי ציות לחוקי התנועה ועוד, ישנן מס' סיבות, נוספות אשר קשורות לתאונות דרכים בקרב נהגים חדשים:
- ותק ונסיון – היעדר הוותק והנסיון בנהיגה, מונעת מהנהג החדש את התגובות המתאימות, בעת אירוע חריג בזמן הנהיגה.
- נהגי סוף השבוע – נהגים חדשים, אשר ברובם בגיל צעיר, מעדיפים לנהוג ברכב של הוריהם בסוף השבוע ולא מקפידים על נהיגה זהירה, לאחר בילוי. עובדה זו מעלה את רף תאונות הדרכים הקשות יותר, בימי סוף השבוע.
- נהיגה בתקופה של שלילת רשיון – נהגים חדשים וצעירים, אשר נשלל רשיונם עקב עבירות תנועה או תעבורה, נוטים לעיתים להתעלם משלילת הרשיון ומתוך החשש להיתפס בזמן נהיגה, אינם מקפידים על חוקי התנועה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה